۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

هفته دفاع مقدس گرامی باد


یاد و خاطره همه دلیر مردانی که در روز مصاف دست از مال و جان و جوانی شستند و به پیشواز  شهادت شتافتند گرامی باد.
در گاه نفرین شده ای که اَنبان کثافت صدام گُجَستَک برای نابودی میهنمان ایران سپاه جرار خود را  گسیل داشته بود، در زمانیکه شرق و غرب  از این تجاوز حمایت میکردند در زمانیکه همه کشورهای تازی با پشتیبانی مالی و لجستیکی با این تجاوز آشکار همدستی می نمودند. دلاوران ایرانی سربازان با شرف و همت این مرزو بوم سلاح به دست گرفتند و به دفاع از کیان وطن برخاستند وه که چه جانانه برخاستند.
درود بر روان جانباختگان راه آزادی میهن و درود بر و شهیدان هشت سال دفاع مقدس.

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

بررسی فرصتها و آسیبهای دموکراسی - بخش 4



پسا مدرنيته شكل بي شكلي پديده‌هاي آينده است و در ذرات داراي پيشرفت (Progress) سريع است. پسا مدرنيته به پديده‌هاي فرهنگي و فكري اشاره دارد. يكي از اين پديده‌ها دست كشيدن از شالوده گرايي (foundationalism) است، روش مدلول زدودن هر انگاره ازهر جنس، اگر پسا مدرنيته واسطه‌ي ارزيابي دوباره‌ي مدرنيته شود بايد گفت كه برخي نتيجه مي‌گيرند كه مدرنيته در قياس با حركت پسا مدرن براي رفتن به فراسوي تمام مرزها وسوسه انگيز به نظر مي‌رسد.

تمام آنچه پسا مدرن مي‌تواند ارائه دهد عبارت است از اتفاقي بودن و آشوب بازي و التقاط و بي خيالي، پس مدرنيته نسبت به آن جاذبه‌هايي دارد و اگر وضع پسا مدرن بدون دست كم استناد ضمني به درون مايه‌هايي كه پارامترهاي رد شده از سوي پسا مدرن ها بهتر يافت مي‌شود نمي‌تواند روي پاي خود بايستد، پس يك جاي كار پسا مدرنيسم مي‌لنگد.