۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه

تشدید اختناق ، تهدید یا فرصت


 نوع جدید فیلترینگ اینترنتی ابعادی گسترده یافته است چندیست به عنوان مبارزه با جنگ نرم !!! همت دستگاه سانسور حاکمیت بر قطع ویا کنترل شدید بر فضای ارتباطی مردم به منظور جلوگیری از ارتباط پیوسته مخالفین و همچنین  عدم گردش آزاد اخبار و اطلاعات واقع شده است. محمد رضا آقامیری  عضو کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه  ( در واقع بازوی اجرایی  در تشدید اختناق رسانه ها) اعتراف کرد در آینده نزدیک اجرای فیلترینگ هوشمند و یکپارچه بر مسیر (( گیت وی ))ورودی اینترنت به کشور باعث کنترل کامل بر ارسال و دریافت و نقل و انتقال داده ها خواهد شد و از آن طریق موارد مخل امنیت حذف و عوامل آن تحت تعقیب قرار می گیرند.علاوه بر فیلترینگی که از  طریق سامانه فیلترینگ بر روی  سایت های اینترنتی از مجرای ورودی صورت می گیرد یک بخش هم توسط همان باند اختناق محتوای مجرمانه! اینترنتی بررسی می شود که بر مبنای حذف سایت های خلاف امنیت صورت می پذیرد به این ترتیب دستگاه سانسور حکومت تارنماهایی را پیدا می کند که طبق میل حکومت عمل نکرده و به گمان آنها دارای محتوای مجرمانه می باشند و از این طریق نسبت به مسدود نمودن آن اقدام می کنند البته این تمام ماجرا نیست چرا که سایت های داخلی که در داخل کشور میزبانی می شوند و از گیت وی بین المللی عبور نمی کنند شامل فیلترینگ نمی شوند و آنها  مجبورند به صورت دستی  نسبت به فیلترینگ این سایت ها اقدام کنند.

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

دکتر علی موسوی بازداشت شد


 بیش از دوهفته از بازداشت دکتر علی موسوی عضو جوان حزب پان ایرانیست و فعال و پژوهشگر مسائل قومی می گذرد  . بازداشت ایشان بدون هیچ دلیل و ارائه حکم قضایی از سوی ماموران امنیتی و در آستانه برگزاری انتخابات ! دوازده اسفند صورت گرفته است. لازم به ذکر است دکتر موسوی پس از حوادث انتخابات دوسال پیش نیز چند ماه را در بازداشت به سر برده .


بازتاب مقاله (( وحدت عمل )) در دیگر رسانه ها

۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

وحدت عمل


پیرامون نوشته (( جبهه ملی فقط یک خاطره سیاسی است ))

اندیشه وران و کنشگران جریان ناسیونالیسم ایران در کلیت آن تا کنون برای کسب پشتیبانی عمومی و به نحو فزاینده ای برای موجودیت خود مبارزه نموده اند . تمام  تلاش این جریان بر این بوده  که در فراخوان برای تغییرات بنیادین با حفظ و صیانت از یکپارچگی سرزمینی برای تشکیل حاکمیت ملی پیشگام باشند در عین حال گروههای منقسم از آن کلیت حاضر به پذیرش سیادت یک گروه  و نحله  دیگر بر خود به دلیل سرشت ملی و مستقل  نبوده اند.
تحلیل رفتار شناسی احزاب و گروههای ملی در مواجه با یکدیگر پیچیدگی همراه با سنجیدگی زیادی را می طلبد .