۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

فدراليسم سم مهلک مترشح از لیبرالیسم

 تفاوت فدراليسم در غرب و آنچه که در کشورمان خواهان آن هستند چنان است که فدراليسم در آنجا بر مبناي قوانين حقوقي است، نه برخاسته از قوميت حقيقي گريز از مرکز.
فدراليسم را که امروزه به ويژه  از سوي روشنفکران لیبرالی،فدرالیسم  قومي عنوان مي شود، توهمي مشمئز کننده و خطرناک است. بدون توجه به اصل نژاد، تاريخ، سنتها، سرنوشت مشترک ملت که مغايرت کامل با الزامهاي فدراليسم دارد.
نخستين نظام مذهبي ثبت شده فدرال، نظام قبايل بني اسرائيل باستان در بيش از 2000 سال پيش بود. موضوعي که از لحاظ تاريخي مورد بحث است اين است که آيا اين نظام با فدراسيون بر طبق تعريفهاي امروزي شباهت داشت، يا با کنفدراسيون بر طبق همين تعريفها. چنين نظامي در کتاب مقدس به نحوي توصيف شده است که گويي يک قانون اساسي عمومي دارد و آن تورات موسي است.

هدفمند کردن یارانه ها یا فلاکت ملت


((عرب از گرسنگی به فریاد می آید و ایرانی از سیری پس اگر می خواهی بر ایرانیان حکومت کنی آنها را جاهل و گرسنه نگهدار))  -   سیاست همه ی استعمارگران و مستبدان

طرح هدفمند کردن یارانه ها در آینده ی نزدیک به طرح هولناک حذف یارانه ها منجر خواهد شد که پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن تاثیرش را در دراز مدت بر روی حوزه های سیاست خواهد گذاشت چراکه در کشور ما مشکلات اقتصادی راه حل سیاسی دارد.
اما هدف از چنین طرحی تمکین به خواست صندوق بین المللی پول و اجرای سیاستهای لیبرالی در اقتصاد ایران بوده است که با افزایش قیمتها مقصود حاصل شده است آن هم در اقتصادی با فرصتهای نابرابر در بازاری غیر رقابتی و انحصاری که شرکتها ی شبه نظامی و وابسته به بنیادهای حکومتی عرصه رقابت برابر را نابود کرده است.

بنزين كوپني یا اجحاف حق شهروندي

 مقاله حاضر برگرفته از کتاب(( ملت آرمانی)) است که در سال 1386 چاپ و منتشر گردید شاید گذر زمان  وتغییر شرایط بخشهایی از آن را متاثر کرده باشد اما با توجه به اهمیت موضوع و گران شدن نرخ بنزین باز انتشار آن را ضروری دیدیم.

افزايش قيمت بنزين تحت عنوان هدفمند كردن يارانه بنزين به آخرين مرحله تكميل طرح رسيده و براي اجراي گسترده آن گام هاي اوليه نيز برداشته شده است . اين لايحه كه در تداوم افزايش قيمت نفت در بازار جهاني به تصويب رسيده آينده اي پيش روي مسئولان امر قرار داد تا آنان به صرافت اين بيفتند كه به جاي مصرف داخلي بنزين درون خودروهاي مردم كشور بر حجم صادرات بيافزايند تا از اين دست پول بيشتري عايدي خزانه دولت عدالت محور شود .

عدالت در اغما


 مقاله ذیل در سال 1384 در اوج کشمکش افزایش قیمت حامل های انرژی در ماهنامه ی وزین گزارش شماره 169 با نام ((کشور داری و اقتصاد یارانه ای)) چاپ گردید.مطالب این مقاله نشان دهنده دلبستگی شدید نگارنده آن به مفهوم سوسیالیسم ملی می باشد  پیشبینی اثرات سوء هدفمند کردن یارانه ها در این مقاله با توجه به گذشت پنج سال اینک خود را نمایان ساخته که این خود نشان دهنده بینش و ژرفای تحلیلی  اثر می باشد
بحث افزایش قیمت بنزین در غالب دو نرخی کردن قیمت بنزین گفتاری نه جدید است ونه تازه بلکه موضوعی به قدمت بیست وهفت سال گذران روز شمار جمهوری اسلامی است.نمایندگان مجلس که در انتخابات هفتمین دوره مجلس با شعار عدالت گستری است وافزایش درآمد وتوزیع عادلانه ثروت وصد البته شعاراساسی طرح تثبیت قیمتها به پارلمان راه یافتند در مهر ماه امسال با پیروزی کاندیدای مورد نظر وحمایتشان وتصاحب تمام مصادر انتخابی قدرت تمامی شعارها ووعده های انتخابی خود را فراموش کرده ناگهان به یاد هدفمند کردن یارانه ها افتاده ابتدا شروع به حذف یارانه از کالای اساسی بنزین کرده اند .نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت لایحه اصلاح جداول شماره 4 و8 برنامه چهارم توسعه ومتمم بودجه سال 84 به منظور برداشت میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی یا بهتر بگوییم حساب جاری ذخیره ارزی وهمچنین تغییر قیمت در بنزین وارداتی به اتفاق آراء رای ثبت دادند .

۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

انتخابات در استان چهاردهم ایران (بحرین)



از زمان تجزیه شوم بحرین توسط استعمار انگلیس تاکنون سختی و رنج زیادی به مردم ایرانی تبار بحرین رفته است از تضییقات اجتماعی نظیر کارشکنی در خانه دار شدن ایرانیان تا عدم تساوی پرداخت حقوق نسبت به عربها تا ستم سیاسی و در یک کلام شهروند درجه 2 بودن ایرانیان بحرین.
حدود 70 درصد جمعیت بحرین ایرانی و از جمعیت 65 درصد شیعه ایرانی هستند که اقلیتی عرب سنی با حمایت عربهای تازی ان حجاز (عربستان) بر آنها حکومت می کنند و این آمدیت همواره با سرکوب مبارزات و خواسته های حق طلبانه ایرانیان شیعه مواجه شده است تا آنجا که در چند ماه گذشته جوانان مبارز بحرین با مسدود کردن و به آتش کشیدن پل منامه حجاز (حبس فهد) (این پل نمایه انعقاد شوم حاکمان بحرین و تازیان سعودی است) فاز مبارزات خود را علنی نموده و تعالی بخشیدند.
در چنین فضایی سومین دوره انتخابات مجلس نمایندگان بحرین تحت نظارت ویژه و سانسور خبری شدید برگزار گردید مجلس نمایندگان بحرین فقط فقط 40 نماینده دارد.

میر حسین موسوی و حقوق بشر


بازگشت منشور آزادی و حقوق بشر کوروش بزرگ به سرزمین خود سببی شد تا در احوالات فعالان سیاسی و واکنشهایی که در این مورد به خصوص داشته اند تاملی داشته باشیم.
برخی بازگرداندن منشور ورجاوند کورش بزرگ را به سبب پیگیریهای اسفندیار رحیم مشایی می دانند، به همین دلیل است که چندی است او به سوژه ا ی داغ در محافل میهن پرست و ناسیونالیستی تبدیل گشته است. سخنان متعدد او در خصوص تاریخ و فرهنگ ایران، به ویژه مکتب ایرانی و کوتاه نیامدنش در برابر فشارها  موجب گمانه زنی هایی در مورد وی و دلایلش برای طرح این مباحث شده است. اهمیت این سخنان وقتی نمایان می شود که بدانیم گفته هایی از این دست در میان متولیان حاکمیت بی سابقه بوده است.

مطالبات ملت ایران آری،مطامع میر حسین موسوی نه


                                         
در تصانیف حکما آورده اند که کژدم را ولایت معهود نیست چنان که دیگر حیوانات را بل احشای مادر را بخورند و شکمش را بدرند و راه صحرا گیرند و آن پوستها که در خانه کژدم بینند اثرآنست باری این نکته پیش بزرگی همی گفتم گفت دل بر صدق این سخن گواهی می دهد و جز چنین نتوان بودن در حالت خردی با مادر و پدر معاملت کرده اند لاجرم در بزرگی چنین مقبلند و محبوب.
                
پسری را پدر وصیت کرد                       کای جوانبخت یاد گیر این پند 
هر که با اهل خود وفا نکند                    نشود دوست روی و دولتمند
                                                                                          (باب هفتم گلستان سعدی)

گزارشی از گستاخی تازیان


دشمنی عربهای تازی با ایرانیان خصومتی دیرینه، کینه توزانه، خونی و پایان ناپذیر است در درازای تاریخ اشخاص زیادی سعی در ایجاد مفاهمه میان عربها و ایرانیان داشته اند اما پایان کارشان کشته شدن به وسیله عربها بوده و بدنامی ابدی در تاریخ، چراکه به جای کوشیدن در راه قدرتمند نمودن سرزمین ایران و تعالی ملت بزرگ ایران از تازیان حمایت کردند و خرافات و سبعیت و جنایات این قوم جاهل و خونخوار را توجیه نمودند.
دشمنی افسارگسیخته این قوم به نخوت و تکبر عربها که ریشه در نژاد پرستیشان دارد بازمی گردد، افسانه پردازی در دوره عرب بائده تا آنجا که این تیره از نژاد خود را در حد خالق همه فن آوریهای گذشته و حال بشر می دانند و دانش و پیشرفت بشریت را مرهون نبوغ و استعداد عرب بائده می دانند از مشهورترین طوایف این قوم می توان به طایفه: طَسم و جَریس و عَمالقه اشاره کرد.

خوب گوش بسپارید می رسد نوای روز حماسه به گوش


  حزب پان ایرانیست با سپردن مسوولیت سازمان جوانان حزب به اینجانب باری سنگین از تعهد به آرمانی والا را بر دوشم نهاد،تعهد به آرمانی فنا ناپذیر آرمانی گداخته و شعله ور که در پی هجوم اغیار درونی و دشمنان برونی به زیر آوار تزویر و تهدید و تطمیع دفن نشد بلکه با انگیزه ی مضاعف و قدرتمندانه در راه سرخ افتخار آمیز خدمت به میهن و مبارزه در راه یکپارچگی فلات ایران استوار گام قدم برداشت.
درهر ملت و هر حزب و  سازمان سیاسی جوانان عناصر فعال مبارزه هستند در واقع جوانان متور محرکه حرکت در راه برقراری نظمی نوین اند نظمی شکوهمند وبا عظمت، نظامی بر تر از همه ،ما معتقدیم جوانان باید متکی به آرمان ملی باشند وآنچه را که زاییده ضعف ملت ایران در هنگام تجزیه است یکجا نابود کنند در راه این مهم سازمان جوانان ناگزیر از تحلیلی جامع بر مبنای آسیب شناسی مبارزات جوانان در تاریخ معاصر به ویژه در جریانها و جنبشهای سیاسی ،است و این تحلیل را بر سه اصل کلی(که هر یک شامل مجموعه ای مشروح از روندها و هنجارهای پاتولوژیک است) استوار می کند:
الف) قطع ارتباط جوانان با نسل گذشته
ب) ضعف تئوریک
ج) رخوت پراتیک

پنجاه درصد کمترین سهم ایران در دریای مازندران


تأمین منافع ملی ایران در حوزه دریای مازندران صرفاً خلاصه در تفاهم میان کشورهای حاشیه این دریاچه بزرگ نیست بلکه داشتن اراده ملی در احقاق حق ملت است. این اراده ملی نه صرفااز ناحیه مردم بلکه باید از طرف کسانی اعمال شود که در مصادر قدرت نشسته اند و بنا به طبیعت ذاتی قدرت، حکومت سکان سیاست خارجی را در دست دارد تا به امروز در این مورد مهم که بحث بر سر یکپارچگی سرزمینی ما است حرکت شایسته ای از سوی دولتهای اصلاح طلب و

پیکار با اهریمن


ده ها سال پیش در غروب ملتها آنجا که مردمان آزاد در سه قاره در حال پیکار و نبرد سهمگینی با اهریمن ارتجاع سرخ کمونیست و همپیمانان لیبرال آنها بودند آنجا که خون پاک میهن پرستان خاک را گلگون می کرد، آنجا که جنگ بر سر مرگ و زندگی بود، دلاور مردان در صف مقدم جنگی نابرابر و شجاع زنان با حمایت همه جانبه از سرزمین نیاکانی خود می خورشیدند آنجا که ملت برای بقای آرمانها و آرزوها تاریخی

افتتاح آزمایشی تارنگار

تارنگار شخصی من از امروز به طور آزمایشی افتتاح گردید