۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

انتخابات در استان چهاردهم ایران (بحرین)



از زمان تجزیه شوم بحرین توسط استعمار انگلیس تاکنون سختی و رنج زیادی به مردم ایرانی تبار بحرین رفته است از تضییقات اجتماعی نظیر کارشکنی در خانه دار شدن ایرانیان تا عدم تساوی پرداخت حقوق نسبت به عربها تا ستم سیاسی و در یک کلام شهروند درجه 2 بودن ایرانیان بحرین.
حدود 70 درصد جمعیت بحرین ایرانی و از جمعیت 65 درصد شیعه ایرانی هستند که اقلیتی عرب سنی با حمایت عربهای تازی ان حجاز (عربستان) بر آنها حکومت می کنند و این آمدیت همواره با سرکوب مبارزات و خواسته های حق طلبانه ایرانیان شیعه مواجه شده است تا آنجا که در چند ماه گذشته جوانان مبارز بحرین با مسدود کردن و به آتش کشیدن پل منامه حجاز (حبس فهد) (این پل نمایه انعقاد شوم حاکمان بحرین و تازیان سعودی است) فاز مبارزات خود را علنی نموده و تعالی بخشیدند.
در چنین فضایی سومین دوره انتخابات مجلس نمایندگان بحرین تحت نظارت ویژه و سانسور خبری شدید برگزار گردید مجلس نمایندگان بحرین فقط فقط 40 نماینده دارد.
البته مجلس سنایی هم به همین تعداد کرسی و با نام "مجلس شورا" وجود دارد که تمامی اعضای آن را سلطان دست نشانده بحرین انتخاب می کند. قوانین باید به تصویب دو سوم اعضای دو مجلس برسد که صد البته روشن است که سلطان دست نشانده و دولتش همواره با تأیید در مجلس روبرویند و مشکلی در راه خواسته های ناحقشان ندارند. مجلس نمایندگان قدرت چندانی ندارد و نمی تواند نظارت گسترده ای بر کار دولت داشته باشد. توان استیضاح وزیران را هم ندارند با این حال و برسد همین مجلس قلابی هم استبداد مذهبی حاکم در بحرین پیش از شروع انتخابات 1000 تن مبارزان سیاسی متمایل به سرزمین مادری بحرین بحرین یعنی ایران به اتهام واهی خرابکاری بازداشت و از این تعداد 165 تن از رهبران این حرکت ملی را به زندان انداخت.
اما با این حرکت مذبوحانه خواسته های به حق هم میهنانمان در بحرین و نمایندگان راستین آنها در مجلس همچنان ادامه دارد. خواسته الحاق به سرزمین مادری (که به علت سرکوب شدید و اعمال اشد مجازات برای گویندگان این سهم همیشه در خفا مطالبه می شود.) باز ماندن اقتصاد از نفوذ سیاسی، مبارزه با فساد، بازگرفتن زمینهایی که از دولت به سرقت رفته، به لغو دادن تابعیت به عربهای وهابی، بالا بردن سطح زندگی ایرانیان و توجه به زیست بوم"
همچنین نمایندگان راستین که بخش قابل توجهی هم از کرسی های مجلس را در اختیار دارند این است که دوایر انتخاباتی به گونه ای سازماندهی شوند که مردم بتوانند به همفکران خود (کسانیکه خواهان الحاقند) رأی دهند، چون سهمیه بندی در حال حاضر به صورتی است که ایرانی تبارهای فرهیخته و و ایران گرا از راهیابی به مجلس به سبب تقسیم حوزه ها باز می دانند. دادن تابعیت هم موضوع بسیار مهمی است که مخالفان استبداد حاکم بحرین مطرح می کنند و انشا کرده اند که حکومت جعلی از این طریق می خواهد بافت جمعیتی و درصد نژادی و ترکیب مذهبی را بر هم زند. سلطان جابر بحرین با وارد کردن عربهایی از فلسطین و حجاز (عربستان) و دادن سریع تابعیت بحرینی به آنها در صدد است که جمعیت تازیان را نسبت به ایرانیان در بحرین بیشتر نماید در سال .... 1970 جمعیت سنی مذهب و عرب بحرین تنها 5% بود که پس از توطئه شوم تجزیه بحرین در سال ..... تاکنون این رقم 30 درصد رشد کرده است. این آمار که نشان از رشد نا متعارف این جمعیت دارد حکایت از مزایایی دارد که حکومت جعلی بحرین در اختیار تازیان می گذارد به این صورت که یک شخص عادی (غالباً ایرانیان) باید 15 تا 20 سال صبر کند تا صاحب خانه های دولتی شوند، ولی عربهای وارداتی که جدیدالتابعه هستند در کمترین زمان ممکنه صاحب خانه و شغل و خودرو و سایر امکانات دولتی رایگان می شوند.
این ستم بر ایرانی تبارهای بحرین در محیط کار هم اعمال می شود. آنها که 70 درصد جمعیت بحرین را تشکیل می دهند در مناصب لشکری و کشوری در اقلیت قرار دارند. ایرانی تبارها در بحرین تنها 8 درصد نیروی کار را تشکیل می دهند و تقریباً هیچ سهمی در مناصب عالیه ندارند. فقط 3 درصد نیروهای امنیتی بحرین از ایرانیان شیعه مذهب انتخاب شده اند. نشریه "فارین پالیسی" اخیراً نوشت که شکافت در بحرین از معادله شیعی و سنی ناشی نمی شود و مشکلی میان این دو قشر وجود ندارد، بلکه اختلاف اصلی میان خانواده سلطنتی بر برحین با شیعیان است.
"نبیل رجب" مدید مرکز مرکز حقوق بشر بحرین گفت: "دولت بر آن است از این نکته که گروه شیعه اکثریت قدرت را در بحرین از آن خود نکند اطمینان حاصل کند ولی همچنین خاطرنشان کرد" تعداد مشخصی از سعودی ها که به آنها شهروندی بحرین داده شده در این رأی گیری شرکت کردند و این گروه 30 درصد از واجدین شرایط را تشکیل می دادند."
با چنین جو سرکوب و اختقان و خفقان رسانه ای بنا به آمار نامعتبر حکومتی بحرین 318668 ...........حق شرکت در انتخابات را دارند باز هم در دور اول شیعیان "جمعیت اسلامی وفاق ملی" توانستند 18 کرسی را در مجلس به دست بیاورند که نسبت به دور پیش مجلس یک کرسی بیشتر است. سنی ها هم با افت محسوس رأی مواجه شدند، دو گروه "جمعیت اسلامی منبر ملی" شاخه اخوان المسلمین بحرین و گروه "اصالت" هر کدام 4 کرسی اشغال کردند و 3 نفر هم به عنوان مستقل !!! به مجلس رسیدند. تنها یک زن به مجلس راه یافته است که آن هم در حوزه انتخابی خود بدون رقیب بود و اصلاً لازم به رأی گیری نشده سرنوشت 11 کرسی دیگر هم به دور دوم کشیده شد.
به یقین در آینده با کوششهای پان ایرانیستی ما در درون مرز و هم نژادانمان در آنسوی مرزهای پوشالین و استعمار ساخته در بحرین آرزوی بزرگ و آرمان ورجاوند ملت ایران تحقق خواهد بخشید و دوباره بحرین به سرزمین نیاکانی خود الحاق خواهد شد.
ایدون باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر