۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

خروش بحرین

           


                  به سویت دم به دم فریاد از دریا زند بحرین                      سرانجامش همان است آنکه بود آغاز ایرانی
ایرانی تباران بحرین در بیش از یکماه از خروش خود علیه حاکمیت آل خلیفه ، خواهان تغییر در رژیم استبدادی بحرین شده اند این اعلام نظر نخست از تغییر در بخشی از قانون اساسی! و رعایت عدالت و مساوات شروع و سپس با افزایش خواسته هایی نظیر آزادی زندانیان سیاسی و لغو تابعیت سیاسی از ساکنین وارداتی و خارجی ها و برکناری خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیری که بیش از 40 سال در مسند رئیس دولت بحرین بود وارد مرحله ای نوین شد. حکومت بحرین هم در ادامه سیاست فشار دست به سرکوب معترضان زد .هرچه که فشار و سرکوب افزایش یافت خواسته های انقلابیون بحرینی هم اعتلای کیفی یافت تا آنجا که امروز مردم بحرین نه تنها از اصلاح بخشهایی از قانون اساسی گذر کرده اند بلکه خواهان تغییر رژیم حاکم و سرنگونی حمد بن عیسی آل خلیفه شدند.
تامل در اشتراک میان خواسته ها و شعارهای احزاب مختلف و بررسی و معرفی گروه های عمده و تاثیر گذاربه همراه حقایق و دلایل انقلاب بحرین ضرورت دارد.
1) همصدایی اپوزیسیون
- ((وفاق)) بزرگترین حزب معارض حکومت است که شاکله اصلی این حزب ایرانی تباران و شیعیان بحرینی هستند، حزب وفاق در انتخابات گذشته مجلس نمایندگان بحرین 18 کرسی بدست آورد.
- جنبش((الحق)) به رهبری حسن مشیمع
- جبهه ملی دموکراتیک ((وعد)) به دبیر کلی ابراهیم شریف
- جنبش ((احرار بحرین)) شورای رهبری
- جمعیت ((البناء العظیم)) از گروههای بنیادگرا و مخالف حکومت معمولا این گروه توسط روحانیون اداره می شود و ((شیخ حبیب المجری)) ریاست این جماعت را عهده دار است.
- ((جنبش آزادی)) با خط مشی شبه سکولار
- حرکت((وفا)) بازتاب دهنده نظرات این گروه سیاسی وهاب حسین سخنگوی گروه است
هفت گروه فوق به همراه سایر گروههای سیاسی سنی مذهب بدنه اصلی مبارزات علیه استبداد مذهبی آل خلیفه را سازماندهی می کنند .
2) اصلاحات فریبی برای تضعیف انقلاب
حمد بن عیسی امیر نو شاه شده (حکومت آل خلیفه تا سال 2002 امیری بود که پس از آن به پادشاهی تغییر کرد) برای گریز از عواقب خروش مردم و نابودی سلطه ی آل خلیفه دست به اقدامات فوری اصلاحی برای فرو نشاندن خشم مردم زد ، در واقع اصلاحات چتر نجات حکومتهای استبدادی است . این رفورم در دو قالب اجرا شد :
الف) اصلاحات اقتصادی
در یکماه گذشته 25درصد از اقساط وام مسکن شهروندان بخشیده شد و ادعا می شود که در آینده به شرط آرامش جامعه این درصد افزایش می یابد .همچنین به ایرانی تباران شیعه مذهب وعده داده شد که در روند تسهیلات اعطای مسکن به آنها تسریع خواهد شد.
ب) اصلاحات سیاسی
طی دستوری از ناحیه حمد بن عیسی آل خلیفه اصلاحاتی در سطح وزرا انجام گرفت ((مجید العلوی)) را به عنوان وزیر مسکن ((عبدالحسین میرزا)) را متصدی وزارت انرژی((نزار البحارنه)) را وزیر بهداشت ،((جمیل حمیدان)) وزیر کار و((کمال احمد)) را به عنوان وزیر امور هیات وزیران منصوب کرد.همچنین نظارت بر امور نفت و برق و آب را که تا کنون از اختیارات سلطان بوده به وزیر انرژی محول نمود.
3) خروش مردم -انشقاق درحاکمیت
در پی قیام مردم حکومت آل خلیفه با اصلاحات فریبکارانه در صدد فرونشاندن اعتراضات و مطالبات به حق مردم بر آمد اما این امر نه تنها شعله های قیام را کم نکرد بلکه باعث شکاف در ارکان حکومتی نیز گردید.
- وزیر بهداشت ((نزار البحارنه)) از سمت خوداستعفا کرد،او دلایل استعفای خود از دولت را اعتراض به سرکوب تظاهر کنندگان و همچنین کشتار مردم در بیمارستانها به ویژه محاصره بیمارستان((السلمانیه)) از سوی نیروهای امنیتی کرد.
- ((ضیاء الموسوی)) مشاور شاه در شورای عالی امور دینی استعفا نمود.
- ((محمد علی الستری)) مشاور شاه.
- ((شیخ احمد العصفور)) مشاور شاه.
- هجده تن از نمایندگان فراکسیون وفاق از مجلس کناره گیری کردند.
- دو عضو مجلس مشورتی در اعتراض به سرکوب تظاهرات استعفا کردند.
- رییس هیات مدیره بانک مرکزی بلند پایه ترین مقام مالی.
- دوازده تن از قضات دادگاههای بحرین.

4) دخالت تازیان در بحرین
در تاریخ 25/ می /1981طرحی استعماری و ضد ایرانی توسط کشور های عربی ریخته شد که برآیند آن تشکیل ((مجلس التعاون لدول الخلیج ال ع رب ی)) یا شورای همکاری کشورهای خلیج ع رب ((GCC)) بود این شورا متشکل از شش کشور حجاز(عربستان)، شیخ نشین امارات، کویت، عمان ،قطر و بحرین بود که با هدف آنچه آن را خطر ایران می نامیدند شکل گرفت.
پس از تجزیه دردناک بحرین از ایران در چهل سال پیش که تنها مخالفت فراکسیون پارلمانی حزب پان ایرانیست را در مجامع سیاسی به همراه داشت. شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه توسط انگلیس به امیری بحرین منصوب گردید و پس از آن پسرش حمد بن عیسی در ادامه سیاست نزدیکی به تازیان و دشمنی با ایرانیان اقدام به وارد کردن عربهای سایر کشور های تازی به بحرین و اعطای تابعیت سیاسی به آنها به قصد از میان بردن ترکیب جمعیتی بحرین نمود کاری را که تنها می توان نمونه آن را در اسراییل شاهد بود.

پس از شروع اعتراضات مردم بحرین قوای تازی با حمایتهای همه جانبه تبلیغاتی ، سیاسی ،مالی و اطلاعاتی از آل خلیفه قصد در کند نمودن حرکت انقلابی مردم داشتند اما با اوج گیری خروش بحرین این حمایتها جنبه ی علنی تر پیدا کرد و رسما قوای نظامی عربستان در یک اقدام مداخله جویانه و در یک تجاوز آشکار به قصد سرکوب مردم با ارسال تانک و هزاران نفر نیروی نظامی- امنیتی در خیابانهای منامه و سایر شهرها ی بحرین حمام خون به راه انداختند در این تجاوز آشکار 5 کشور از شش کشور عضو شورای همکاری حضوری گسترده داشتند.
                                         ورود نیروهای شورای همکاری به منامه و قتل عام مردم بحرین
                                         ورود نیروهای پیمان ورشو به پراگ و قتل عام مردم چکسلواکی
می توان این مداخله جنایتکارانه را در تاریخ با ((بهار پراگ ))مقایسه نمود در آن زمان نیز دوره ای از گسترش آزادی های اجتماعی در چکسلواکی سابق به واسطه خیزش مردم رخ داده بود اما این دوره تنها از 5/ ژانویه/1968 شروع شد و در 20 /اوت همان سال ادامه داشت . این دوره وقتی به پایان رسید که اتحاد جماهیر شوروی به همراه متحدینش در پیمان ورشو (به غیر از رومانی) به چکسلواکی حمله کردند.
5) اینک ما 
         امشب باید شب آخر باشد         صبح باید سر این کار به سامان باشد
حال که هم تباران دلاور ما در استان چهاردهم ایران برخاسته اند و در یک قیام سراسری و فراگیر پایه های کاخ خلیفه را لرزانده اند، اینک که سه گروه پیشتاز مبارزه((وفا))،((حق)) و((احرار)) با تشکیل ائتلاف برای جمهوری قصد براندازی سلطنت آل خلیفه را دارند و همه مردم یکصدا حکام بحرین را منفورترین رجال می دانند، در حالیکه اعتراضات بحرین مناطق تجاری و گردشگری که حیات اقتصادی حکومت به آن بستگی دارد را فلج کرده و ...
امروز زمانی است که تازیان حجاز با تانک و بالگرد و انواع سلاحهای سبک و سنگین بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و حتی بدون مشورت و کسب اجازه از به اصطلاح اتحادیه عرب!! اقدام به لشکرکشی و کشتار مردم بی دفاع بحرین می کنند،سعودی ها ی وهابی که با پول هنگفت زائرین ایرانی که هرساله دها میلیون دلار برای رفتن به مکه و مدینه ارز به جیب شیوخ گردن کلفت میریزند، سلاح خریده و با همان اسلحه ایرانی تباران بحرین را قتل عام می کنند.در حالیکه هدایت کنندگان انقلاب بحرین به یکباره و توسط قوای نظامی آل سعود و نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شده اند،این سرکوب ها جو رسانه ای و خبری منطقه و جهان را به نفع مردم بحرین تغییر داده است بازتاب آن را می توان در سخنرانی نخست وزیر ترکیه در تقبیح تجاوز آل سعود یافت این در حالیست که نخست وزیر بحرین از متجاوزین به عنوان برادر یاد می کند.
حاکمیت کنونی بر سر جاده سرنوشت باید تصمیم قاطع و تغییر ناپذیری در این باره بگیرد تا دچار بی عملی و سردرگمی نظیر آنچه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد وباعث از دست رفتن امکان اتحاد با کشور های جدا شده از ایران در آسیای مرکزی و قفقاز شده بود ، نشود.
پیشنهاد های برای حمایت از مردم بحرین:
- التیماتوم به عربستان برای خارج کردن نیروهای نظامی و عدم مداخله در امور بحرین.
- در گام بعدی عدم اعزام زوار به عربستان در اعتراض به کشتار شیعیان ،همچون سال1366.
- نهایتا با اعزام نیروی نظامی به نفع مردم بحرین در نقش نیروهای آزادی بخش و رهایی مردم ایرانی تبار و شیعه مذهب که هنوز دو سوم آنها زبان پارسی را به خوبی به یاد دارند از یوغ 40 سال تجزیه و سرکوب.

این مهم کاملا امکان پذیر وعملیاتی است نباید فراموش کرد که جنگ ادامه سیاست است به زبانی دیگر نظیر چنین مداخلاتی بر سر منافع ملی و حمایت از مردم بارها رخ داده که می توان به چند نمونه ی آن اشاره نمود:
در سال 1974 دولت سر اسقف ماکاریوس،رییس جمهور وقت قبرس در کودتایی به تحریک حکومت نظامیان یونان سرنگون شد و ترکیه با استناد به موقیعت خود به عنوان یکی از تضمین کنندگان حق حاکمیت قبرس واحدهای ارتش خود را در شمال این جزیره مستقر کرد ، این لشکرکشی عملا باعث تقسیم این جزیره شد.
بر سر جزایر مالویناس(فالکلند) میان آرژانتین و انگلیس نیز اختلاف شدید به وجود آمد که در سال 1982 طی 74 روز جنگ انگلستان توانست جزایر فالکلند و جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی را تصرف کند.
فریاد های المبروک،المبروک،المبروک گزارشگر عرب را به خاطر داریم زمانیکه پرچم عربستان دور ورزشگاه فوتبال در بحرین توسط فوتبالیستها ی وارداتی به چرخش در آمد ،ایران به جام جهانی نرفت بحرین هم نرفت اما عربستان رفت.
آل خلیفه مهره قدیمی انگلیس و بازیچه ی دست شیخ حجاز(عربستان) است ، درنگ کردن در حمایت از این خیزش خطایی استراتژیک و جبران ناپذیر است که عواقب سخت ناگواری در پی خواهد داشت منافع ملی ایران در بلند مدت در گرو آزاد سازی آن بخش از جغرافیای راهبردی و سیاسی در جنوبی ترین نقطه خلیج فارس است این خیزش معجزه قرن است نباید از آن به سادگی گذشت تساهل در این امر متضمن موفقیت آل سعود و در نتیجه افت روحیه ایران گرایی در میان مردم منطقه خواهد گردید واگذاری این پیکار سیاسی -نظامی باعث می شود صد سال هژمونی جغرافیای راهبردی و سیاسی فلات ایران به تاخیر بی افتد.
بیژن جانفشان


۱ نظر:

  1. با عرض سلام خدمت شما.واقعا مطالبتون علمی و گیرا بود
    من خیلی علاقمندم که در مورد نژاد اریایی بدونم راستش چند وقت پیش با وبلاگ ویژگی های ظاهری نژاد اریایی اشنا شدم و در مورد شاخصه های نژاد اریایی مطالب خوب و ارزشمندی نوشته شده بود .نویسنده اون وبلاگ برای شناخت بیشتر نژاد اریایی شمارو به من پیشنهاد کرد و کلی از شما تعریف کرد ازتون یه خواهش دارم خواهشم اینه که به وبلاگ ویژگی های ظاهری نژاد اریایی برید و صحت مطالب ایشون و که ایا مطالبی که ایشون نوشته درسته و یا نه اشتباهه رو به بنده بگید.منتظر پاسخ شما هستم.با سپاس

    پاسخحذف