۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

نوروز بر ملت بزرگ ایران فرخنده باد


در بهار طبیعت جای شهدا راه آزادی و زندانیان سیاسی خالیست
به پیشواز بهار طبیعت که می رویم یاد آوریم از خانواده هایی که امسال عزیزانشان را در کنار خود ندارند .
آزادیخواهانی که به ناحق در زندان   و به دور از کانون خانواده جشن نوروز را برگزار می کنند. با آرزوی آزادی برای همه ی زندانیان سیاسی به ویژه هموندان پان ایرانیست سروران  شاهین بزرگمهر ( علی موسوی) ، شاهین زینعلی وابوالفضل عابدینی .
                                *************

در این لحظات از دادار مهر می خواهیم بذر بخشش و مهر را در دلهای ما بکارد و ما را به شرافت و نیک اندیشی که نهاد ایرانی است رهنمون دارد.
ای بخشاینده بخشایشگر آنچه نیکی و بزرگی از نیاکانمان در طول تاریخ هفت هزار ساله ایران زمین بر  جا مانده را به این نسل ماتم زنده ببخشایی و بار دیگر در نوروز روزگار شکوه و سربلندی از دست رفته مان را به ما بزگردانی.
 ارزو داریم نوروزهایمان را که در پی  ناسپاسی به اندوه نشسته ایم بر ما بخشیده و بزرگوارانی از ما که در خاک افتاده و آرمیده اند از ما خشنود گردند ، آروز داریم آن بزرگواران پوزشمان را پذیرا باشند ، باشد تا ارامش خاطر ان گرامیان آرامش را به خانه های ما به ارمغان آورد.
ای خرد آگاه به سفره های نوروزیمان روشنایی و برکت ارزانی دار . مردمان این سرزمین پاک راسرافرازتر در جهان به گردان، انچه که در ایران باستان و هزاره های شکوهمند گذشته بودند.
همانگونه که نیاکانمان مردمان شادزی بودند ، شادی را بار دیگر به ما ارمغان کن تا دخترکانمان همچنان رقص کنان و تاج بر سر دست در دستان همگان شادی را هلهله کنند .
در این لحظات نیاکان خویش را می ستاییم که مردمی وارسته بودند و دوستی و شرافت ایرانی را به مردم جهان نوید می دادند.
 نوروز با همه آیین شکوهمندش بر تو ای هم میهن همایون و پیروز باد.
نیایش نوروزی برگرفته از تارنگار کاوه ایرانی ( با اندکی تغییر)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر